Gépjármű károsodás ellenőrzése szállítás során
A gépjárműsérülések követése és kezelése a beszállítói lánc minden pontján
Mit jelent a gépjárműsérülés nyomon követése (Vehicle Damage Tracking, VDT)?
A nagy gépjárműgyártók által elfogadott technikai szabványok alapján a gépjárműveket alapos ellenőrzésnek vetik alá minden olyan ponton, ahol a felelősség egyik félről a másikra száll. Az információt a elektronikus úton adjuk meg és frissítjük, a vevő igényei szerint.
Melyek a fő előnyök?
• Figyelemmel lehet kísérni minden egyes járművet (és sérülést) a beszállítói lánc minden pontján
• A kapott jelentéseken, grafikonokon és statisztikákon keresztül azonosítani lehet a sérülések leggyakoribb típusait és okait
• Meghatározhatók a helyesbítő és megelőző intézkedések
• A sérüléssel kapcsolatos javítási költségek visszanyerhetők, ha elektronikus úton visszakeressük az egyes járművek útját
• Alacsonyabb biztosítási díjakat érhetünk el
• Adatokat gyűjthetünk a műszaki kritériumokról, hogy értékelünk a logisztikai láncon belüli sérülési normát.
Módszerünk
Az alkalmazási terület meghatározása
- A beszállítói lánc résztvevőinek meghatározása
- A sérülési kritériumok testre szabása
- Az elektronikus adattovábbító eszközök testre szabása
Gépjármű-ellenőrzés
- Sérülés
- Hiányzó alkatrészek
- Minőségi/gyártási hibák
Eredmények
- Naponta frissített információ elektronikus úton
- Havi jelentések
- Helyesbítő és megelőző tevékenységek
- Digitális fotók a sérülésekről
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
- Mennyire lehet csökkenteni a sérülések szintjét?
Ez attól függ, hogy a beszállítói lánc tagjai mennyire proaktívak, és az ügyfelek és a felhasználók mennyire elkötelezettek. A tapasztalat azt mutatja, hogy 2 év alatt a sérülések szintjét 60%-kal csökkenteni lehet. Bizonyos nem-megfelelőségeket, például a hiányzó alkatrészekből adódóakat, meg lehet szüntetni.
- Hogyan lehet a sérülések szintjét csökkenteni?
A csapat szakértelmét felhasználva rendszeres jelentések készülnek arról, hogy az egyes járművek, helyszínek és szereplők esetében, melyek a sérülések által leginkább érintett területek.
- Ki fizeti az ellenőrzést?
Az ellenőrzési költséget fizetheti közvetlenül az ügyfél vagy megoszthatják a beszállítói lánc különböző szereplői.